Bučino brašno dobiva se od koštica bundeve u postupku pravljenja ulja. Ima brojne nutritivne vrijednosti te je bogato proteinima, zbog čega je ovo brašno često zdrava alternativa za standardno bijelo brašno. Bučino brašno može se dobiti i od mesa bundeve, iako je ta varijanta manje uobičajena.

100 grama bučinog brašna ima oko 500 kalorija, 50 g masnoće, 15 g ugljikohidrata i 40 g proteina. Ove okvirne nutritivne vrijednosti vrijede za bučino brašno napravljeno kod kuće od koštica bundeve. Brašno bučinih koštica ima više proteina od običnog brašna te je bogat izvor esencijalnih aminokiselina, vlakana, vitamina E i minerala kao što su željezo, cink, magnezij, fosfor i bakar.

Brašno je intenzivne boje i mirisa tako da ga je preporučljivo miješati s nekom drugom vrstom brašna kod pravljenja kruha, pogača, njoka, rezanca i sl. Dakle zdravo je, fino, jeftino i može se kombinirati u slanim i slatkim jelima.

Osim što je hranjivije, brašno bučinih koštica ima brojne zdravstvene prednosti. Snižava kolesterol i regulira šećer u krvi te zbog cinka i atioksidanata pomaže smanjenju rizika od bolesti prostate. Bučino brašno pogodno za osobe koje izbjegavaju gluten.

Bučino brašno možete koristiti u brojnim receptima za različita slasna jela kao što su: palačinke od bučinog brašna, pogačice od bučinog brašna, keksi od bučinog brašna, kruh, a isto tako izvrsno je za brojna LCHF jela.

Back to Top